fbpx

CUM TE LUPTI CU REPERELE?

Postat in 14 februarie, 2017

CUM TE LUPTI CU REPERELE?

Societatea de consum creeaza repere. Cam in fiecare industrie (sau pe fiecare categorie de produse comerciale) noi, in calitate de consumatori, ne lasam ‘furati’ repere. Cele mai populare branduri, in aria comerciala, atunci cand nu sunt justificate de o experienta directa, personala (aleg brandul ‘X’ pentru ca l-am testat si isi confirma valoarea) sunt – de cele mai multe ori – fie conjuncturale (de exemplu, primul intrat in piata), fie generate de bugetele de promovare pe care le are brandul respectiv. Și, in multe situatii, alegem sau ne dorim un produs de marca fara sa existe neaparat o justificare logica, obiectiva.

Cel mai greu este sa te lupti cu reperele. Este ca si cum te-ai lupta cu traditiile sau cu ideile preconcepute; nevoia de integrare este la fel de puternica ca si opozitia la schimbare!

Si, totusi, ce fac producatorii cu un nivel mai redus de notorietate? Caci nu putem trai doar cu top 3-uri… Inevitabil, in cele din urma, ar pica in derizoriu…

In principiu au 2 sanse: produc mai mult si mai ieftin, asa incat sa livreze produse la pret mai mic decat brandurile vedeta sau inoveaza puternic, suficient incat sa isi asigure o pozitionare serioasa prin calitate si nu prin pret.

Uneori e vorba de inovatie tehnologica, alteori de elemente de design. In alte cazuri, e vorba de fiabilitate mult peste media pietei. Practic, se dezvolta pe o nisa, in care impune un nou reper (de data aceasta calitativ, nu de popularitate).

Kyocera este numar 5 mondial in materie de solutii de tiparire. Pe piata romaneasca a intrat in 2002, si dupa cativa ani – suficient timp in care tehnologia si argumentele au putut fi testate – a inregistrat cresteri spectaculoase.

Cum reuseste Kyocera, un brand secundar in piata echipamentelor de tiparire, sa livreze un produs ‘superior’ competitiei? Kyocera nu si-a propus sa ofere caracteristici de avion unei imprimante, ci sa creeze imprimante si echipamente multifunctionale extrem de fiabile. Asa ca – pentru amatorii de curiozitati – imprimantele Kyocera nu vor calca paginile indoite si nici nu vor scoate petele de cafea de pe documentele oficiale. Vor avea insa toate functiile utile unei imprimante sau unei multifunctionale, vor fi extrem de fiabile, vor asigura un management eficient al documentelor, vor sustine un nivel superior de productivitate si vor asigura unul dintre cele mai bune TCO din industrie.

Mai exact, cum?
– Mecanismul echipamentelor de tiparire este simplificat. Daca un echipament clasic poate contine pana la 60 de piese, Kyocera este singurul producator al carui mecanism contine doar 4 piese!
– Materialele folosite sunt calitativ superioare. Cartusele Kyocera sunt din Siliciu Amorf (al doilea material ca durabilitate, dupa diamant) si confera o durata medie de viata de pana la 20 ori mai mare decat a celor produse de alti furnizori din industrie
– Consumul de energie este redus cu pana la 85%. Tehnologia Ecosys a fost creata in urma cu 25 de ani si de atunci este continuu imbunatatita.
– Echipamentele de tiparire Kyocera au amprenta redusa a emisiilor de carbon. Filosofia japonezilor de la Kyocera se concentreaza pe respect fata de om si fata de natura, iar componenta ecologica a produselor Kyocera este una extrem de serioasa.

Iar daca argumentele nu sunt suficiente, merita sa mai mentionam faptul ca, dintre toti furnizorii de echipamente de tiparire (imprimante si multifunctionale) Kyocera a fost primul producator care a separat tonerul de unitatea de imagine, reusind astfel sa reduca drastic costurile totale de exploatare (TCO).