fbpx

Transformarea digitala: 7 sfaturi utile

Postat in 20 noiembrie, 2020

Transformarea digitala: 7 sfaturi utile

Transformarea digitala a devenit in ultimele luni o prioritate, cand procesul s-a accelerat semnificativ. Statisticile indica faptul ca 76% din intreprinderile mici se pot baza pe tehnologia digitala pentru a functiona eficient. Pentru companiile mici si mijocii, transformarea digitala reprezinta o oportunitate reala de a crea noi strategii de transformare digitala care sa sprijine un mod de lucru inteligent, croit pentru viitor.

Care sunt avantajele transformarii digitale pentru intreprinderile mici si mijlocii?
Atingerea obiectivelor de afaceri in timp ce angajatii lucreaza de acasa este unul dintre cele mai frecvente avantaje atunci cand vine vorba de transformarea digitala, dar acesta este doar inceputul. Exista multe alte avantaje de care compania dvs. poate beneficia, inclusiv eficienta si productivitate sporite, amprenta de mediu redusa, impreuna cu mentinerea ritmului concurentilor si un randament ridicat al investitiei (ROI).

Provocari ale transformarii digitale
Merita mentionat remarcat faptul ca, desi transformarea digitala este un proces rapid, in cadrul unor afaceri de dimensiuni mici pot aparea diverse provocari. Rezistenta la schimbare din partea unor angajati, mai ales daca se impune schimbare modului de lucru si implementarea unor noi sisteme avansate, ar putea fi una dintre provocari. Pentru a parcurge cu succes acest proces, este nevoie nu numai de intentia de a schimba, ci si de o strategie, prezenta unor parteneri care sa vina cu expertiza necesara, intelegand pe deplin nevoile companiei si care sa aiba capacitatea de a implementa solutii optime pe baza bugetului existent.

Planificarea unei strategii
Pentru a veni in sprijinul companiilor mici si mijlocii, am pregatit o lista de verificare care le ajute sa faca primii pas catre transformarea digitala.

1. Alocati roluri si responsabilitati in randul angajatilor
Intelegem ca crearea de echipe dedicate pentru a conduce un proiect de transformare digitala in cadrul unei companii mici ridica diverse provocari. Prin urmare, este esential sa atribuiti un rol de management de proiect unuia dintre membrii echipei dvs. sau, cel putin, sa angajati un expert pentru moment, astfel incat sa va puteti asigura ca sunt implicati toti factorii interesati relevanti si sa intelegeti valoarea aceastei transformari. In acest caz, nu numai persoana responsabila de IT trebuie implicata, ci si managerii si persoanele responsabile de luarea deciziilor. Inovatia trebuie sa continue si in perioadele de schimabre, iar eficienta sa pastreze nivelul optim. Includerea a cat mai multor oameni posibil in acest proces va asigura ca strategia de transformare digitala va satisface nevoile intregii afaceri de la inceput.

2. Stabiliti cadre de buget si timp
Una dintre cele mai mari probleme cu care se pot confrunta intreprinderile mici si mijlocii in procesul de digitalizare sunt resursele limitate, cum ar fi banii si timpul. Aflati la ce va puteti angaja in mod rezonabil acum si creati-va strategia luand in considerare toate acestea.

Este important sa  gasiti parteneri de incredere si companii care au suficienta expertiza pentru a va ghida in orice implementare necesara, cum ar fi sisteme noi, dispozitive si fluxuri de lucru. Acest lucru va asigura succesul proiectului, fara costuri suplimentare pe parcurs.

3. Identificati aspectele critice care activitatii in care se aplica digitalizarea
Faceti o lista cu cele mai presante aspecte ale activitatii pe care se bazeaza afacerea dvs. Cu siguranta sunt unele  probleme cheie cu care va confruntati acum cand poate angajatii lucreaza de la distanta, precum si unele probleme mai putin solicitante. Enumerati-le pe toate si apoi aflati care sunt prioritatile pe termen scurt, mediu si lung.

4. Consultati-va si informati-va personalul despre schimbarile implicate de transformare digitala
Transformarea digitala implica o schimbare majora in modul in care functioneaza orice organizati, indiferent de marimea sa. Orice schimbare poate fi subiectul comentariilor sau criticilor. Lipsa unei comunicari permanente cu angajatii poate conduce la punerea sub semnul intrebarii a succesului. Consultarea cu personalul ar trebui sa va ofere informatii cheie, cum ar fi nevoile si provocarile legate de munca personalului, analiza proceselor sau tehnologiei deficitare si a modului in care experienta clientilor poate fi imbunatatita. Acest lucru nu numai ca va va ajuta sa va clarifice in continuare prioritatile, dar ii va ajuta pe angajati sa  inteleaga de ce transformarea digitala este necesara si ce beneficii va aduce. Implica angajatii in proces si vor fi cei mai buni aliati ai succesului.

5. Gandeste si planifica pe termen lung 
Transformarea digitala este un impuls continuu pentru a va imbunatati operatiunile de afaceri prin intermediul noilor tehnologii. Asadar, desi ar putea fi mai usor sa va ganditi doar la nevoile actuale, daca doriti sa obtineti maximum de beneficii din strategia dvs., va trebui sa va priviti in viitor si sa elaborati planuri pe termen lung. S-ar putea sa trebuiasca sa va ganditi la rata de crestere si la cum va asteptati ca afacerea dvs. sa creasca in urmatorii 3 pana la 5 ani.

6. Obtineti indrumare si asistenta de catre experti
Desi o afacere mare poate angaja consultanti in transformare digitala, acest lucru nu este fezabil pentru fiecare companie mica. Cu toate acestea, asta nu inseamna ca nu aveti acces la indrumare sau asistenta. Folosirea vanzatorilor pentru expertiza lor nu numai ca va va ajuta sa va definiti strategia, dar si sa identificati cei mai buni furnizori care sa va ajute sa va atingeti obiectivele.

7. Alegeti partenerii si tehnologiile potrivite
Dupa ce ati colectat toate informatiile pentru a va defini strategia, aveti grija sa alegeti furnizorii de tehnologie si servicii alaturi de care sa porniti la drum. Gasiti un partener care va intelege industria sau modelul de afaceri si care va poate oferi informatii despre tipul dvs. de clienti. Partenerul potrivit se va asigura ca aplicatiile, sistemele sau orice tip de tehnologie pe care o achizitionati va ofera integrari robuste si va simplifica activitatea.

Articol preluat din blogul Kyocera.