fbpx

Transformarea digitală: 7 sfaturi utile

Transformarea digitală a devenit în ultimele luni o prioritate, când procesul s-a accelerat semnificativ. Statisticile indică faptul că 76% din întreprinderile mici se pot baza pe tehnologia digitală pentru a funcționa eficient. Pentru companiile mici și mijlocii, transformarea digitală reprezintă o oportunitate reală de a crea noi strategii de transformare digitală care să sprijine un mod de lucru inteligent, croit pentru viitor.

Care sunt avantajele transformării digitale pentru întreprinderile mici și mijlocii?
Atingerea obiectivelor de afaceri în timp ce angajații lucrează de acasă este unul dintre cele mai frecvente avantaje atunci când vine vorba de transformarea digitală, dar acesta este doar începutul. Există multe alte avantaje de care compania dvs. poate beneficia, inclusiv eficiență și productivitate sporite, amprenta de mediu redusă, împreună cu menținerea ritmului concurenților și un randament ridicat al investiției (ROI).

Provocări ale transformării digitale
Merită menționat faptul că, deși transformarea digitală este un proces rapid, în cadrul unor afaceri de dimensiuni mici pot apărea diverse provocări. Rezistența la schimbare din partea unor angajați, mai ales dacă se impune schimbarea modului de lucru și implementarea unor noi sisteme avansate, ar putea fi una dintre provocări. Pentru a parcurge cu succes acest proces, este nevoie nu numai de intenția de a schimba, ci și de o strategie, prezența unor parteneri care să vină cu expertiza necesară, înțelegând pe deplin nevoile companiei și care să aibă capacitatea de a implementa soluții optime pe baza bugetului existent.

Planificarea unei strategii
Pentru a veni în sprijinul companiilor mici și mijlocii, am pregătit o listă de verificare care le ajute să facă primii pași către transformarea digitală.

1. Alocați roluri și responsabilități în rândul angajaților
Înțelegem că crearea de echipe dedicate pentru a conduce un proiect de transformare digitală în cadrul unei companii mici ridică diverse provocări. Prin urmare, este esențial să atribuiți un rol de management de proiect unuia dintre membrii echipei dvs. sau, cel puțin, să angajați un expert pentru moment, astfel încât să vă puteți asigura că sunt implicați toți factorii interesați relevanți și să înțelegeți valoarea acestei transformări. Inovația trebuie să continue și în perioadele de schimbare, iar eficiența să păstreze nivelul optim. Includerea cât mai multor oameni posibil în acest proces va asigura că strategia de transformare digitală va satisface nevoile întregii afaceri de la început.

2. Stabiliți cadre de buget și timp
Una dintre cele mai mari probleme cu care se pot confrunta întreprinderile mici și mijlocii în procesul de digitalizare sunt resursele limitate, cum ar fi banii și timpul. Aflați la ce vă puteți angaja în mod rezonabil acum și creați-vă strategia luând în considerare toate acestea.

Este important să găsiți parteneri de încredere și companii care au suficientă expertiză pentru a vă ghida în orice implementare necesară, cum ar fi sisteme noi, dispozitive și fluxuri de lucru. Acest lucru va asigura succesul proiectului, fără costuri suplimentare pe parcurs.

3.Identificați aspectele critice care activității în care se aplică digitalizarea
Faceți o listă cu cele mai presante aspecte ale activității pe care se bazează afacerea dvs. Cu siguranță sunt unele probleme cheie cu care vă confruntați acum când poate angajații lucrează de la distanță, precum și unele probleme mai puțin solicitante. Enumerați-le pe toate și apoi aflați care sunt prioritățile pe termen scurt, mediu și lung.

4. Consultati-va si informati-va personalul despre schimbarile implicate de transformare digitala
Transformarea digitală implică o schimbare majoră în modul în care funcționează orice organizație, indiferent de mărimea sa. Orice schimbare poate fi subiectul comentariilor sau criticilor. Lipsa unei comunicații permanente cu angajații poate conduce la punerea sub semnul întrebării a succesului. Consultarea cu personalul ar trebui să vă ofere informații cheie, cum ar fi nevoile și provocările legate de munca personalului, analiza proceselor sau tehnologiei deficitare și a modului în care experiența clienților poate fi îmbunătățită. Acest lucru nu numai că vă va ajuta să vă clarificați în continuare prioritățile, dar îi va ajuta pe angajați să înțeleagă de ce transformarea digitală este necesară și ce beneficii va aduce. Implicați angajații în proces și vor fi cei mai buni aliați ai succesului.

5. Gândește și planifică pe termen lung
Transformarea digitală este un impuls continuu pentru a vă îmbunătăți operațiunile de afaceri prin intermediul noilor tehnologii. Așadar, deși ar putea fi mai ușor să vă gândiți doar la nevoile actuale, dacă doriți să obțineți maximum de beneficii din strategia dvs., va trebui să vă priviți în viitor și să elaborați planuri pe termen lung. S-ar putea să trebuiască să vă gândiți la rata de creștere și la cum vă așteptați ca afacerea dvs. să crească în următorii 3 până la 5 ani.

6. Obțineți îndrumare și asistență de către experți
Deși o afacere mare poate angaja consultanți în transformare digitală, acest lucru nu este fezabil pentru fiecare companie mică. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că nu aveți acces la îndrumare sau asistență. Folosirea vânzătorilor pentru expertiza lor nu numai că vă va ajuta să vă definiți strategia, dar și să identificați cei mai buni furnizori care să vă ajute să vă atingeți obiectivele.

7. Alegeți partenerii și tehnologiile potrivite
După ce ați colectat toate informațiile pentru a vă defini strategia, aveți grijă să alegeți furnizorii de tehnologie și servicii alături de care să porniți la drum. Găsiți un partener care vă înțelege industria sau modelul de afaceri și care vă poate oferi informații despre tipul dvs. de clienți. Partenerul potrivit se va asigura că aplicațiile, sistemele sau orice tip de tehnologie pe care o achiziționați vă oferă integrări robuste și vă simplifică activitatea.

Articol preluat din blogul Kyocera.


Vrei sa fi contactat de un specialist Kyocera?